Nil Göksu Urgancıoğlu haberi
X kuşağı kişisel yaşamlarında bir dönüm noktasında. Baby boomers (yani bebek patlaması kuşağı) ve Y kuşağı arasında sıkışmış olan bu nesil pek çok zorluk yaşıyor. Kendi yaşamlarını, kariyerlerini ve sağlıklarını yönetirken, okul çağındaki çocuklarının bakımını sağlıyorlar. Ve yaşlanan ebeveynlerinin bakımları da yine bu kuşağın üzerinde. Şirketler, 1965- 1980 yılları arasında doğanlar olarak tanımlanan X kuşağı çalışanlarını elde tutmaya istekliyse, bu sorunlara yanıt vermek zorunda.
X KUŞAĞINI ELDE TUTMA ÇABASI
Bu nedenle, dünya çapında giderek artan sayıda şirket, belirli orta yaş sağlığı ve yaşam tarzı sorunlarına yönelik yardımlar sunmaya başladı. Orta yaştaki çalışanlar menopoz desteği, yaşlı bakımı yardımı, sağlık taramaları ve daha fazlasını istiyor. Ve giderek daha fazla şirket bu taleplere yanıt veriyor.
Örneğin bulut yazılım şirketi Salesforce yakın zamanda yaşlı aile üyelerine bakma zorunluluğu olan çalışanlara yönelik bir yaşlı bakımı avantaj programı sundu. Yazılım şirketi Adobe, çalışanların çocuklarının üniversiteye kabul sürecini yönetmelerinin yanı sıra yaşlı bakımı ve evde bakım danışmanlıklarına erişimlerine yardımcı olacak hizmetler sunuyor. Menopoz desteği, hem büyük hem de küçük birçok küresel şirkette artık yaygın.
Ancak işverenler bu yeni hakları bir iyilik hareketi olarak görmüyor. Şirketlerin de bu yan hakların uygulanmasında büyük çıkarı var. Bu yan haklar nispeten uygun maliyetli ve araştırmalar, çalışanların ihtiyaçlarına göre uyarlanan hakların şirkette kalma ve performans üzerinde çok olumlu etkisi olduğunu gösteriyor.
BBC’ye konuşan Pennsylvania merkezli bir İK danışmanlığı şirketi olan Next Level Benefits’in CEO’su Lauren Winans, işverenlerin, çalışanlarının yaşamları ve kariyerleri boyunca ilerledikçe gelişen ihtiyaçlarına giderek daha fazla uyum sağlamaya çalıştıklarını söylüyor. “Şirketler iş gücü demografisine bakıyor ve soruyorlar: Bu kişi hayatlarının neresinde? Neyle karşı karşıya? Ve sosyal yardım paralarımızı anlamlı şekillerde nasıl değerlendirebiliriz?”
EN POPÜLERİ MENOPOZ DESTEĞİ
Uzmanlara göre çalışanlar arasında en popüler yan haklardan biri menopoz desteği. Menopoz sadece çalışanlar için değil aynı zamanda işverenler için de idare etmesi zor bir durum. Mayo Clinic tarafından Nisan ayında yayınlanan bir araştırmaya göre, menopoz semptomları her yıl yaklaşık 1,8 milyar dolar değerinde çalışma süresi kaybıyla sonuçlanıyor.
ABD’li şirket Genentech bu yıl 13.500 çalışanına ve onların eşlerine menopoza özel bakım desteği sağladı. Bu destek, hekimlerin video randevularına erişimi, menopoz semptomlarının yönetimine ilişkin dersler ve yüz yüze hizmet sağlayıcılarına erişim gibi hakları içeriyor.
Altını çizmekte fayda var: Genentech’in işgücünün %54’ü kadın ve çalışanların ortalama yaşı 45.
Uzmanlar bu yan hakların hem somut hem de psikolojik açıdan önemli olduğunun altını çiziyor ve ekliyor: Bunlar, işvereninizin sizi ve becerilerinizi önemsediğinin ve sizin gibi insanlara değer verdiğinin bir işareti.
patronlardunyasi.com